سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

مهمان عزيزي كه نظر شماره يك را در مطلب (نوغابیها: اندازه یک المان،. آدمک، یک خط کشی یا یک لکه گیری ارزش نداشتیم ) داديد من يك نوقابي ساكن جويمند (كوي مركزي ) هستم روزي كه ميخواستم مستقل شوم شهرداري محترم به بهانه نقشه جامع شهر در نوقاب (كوي بازرگانان ) كلهم پروانه ساخت نميداد (اين وضعيت ده سال ادامه داشت) و من در كوي مركزي ساکن شدم (منزل پدريم نيز در جويمند است ) خيلي ها مثل من به همين دليل اينجا هستند. خيلي ها نيز به دليل امكانات بيشتر ساكن كوي مركزي هستند(مثل پدرم ). البته تعداد بسيار معدودي هم هستند كه به دليل انكه در جويمند كسي انها را نميشناسد راحت تر هستند
 

ولي من يك نفر را نمي شناسم كه به دليل تفكرات تفرقه اميز عده اي در نوقاب از انجا رفته وباز نگردد چون اين تفكرات در ديگر نقاط بيشتر است و اتفاقا نوغابيها با همه محلات و روستاهاي گناباد بيش از ديگران سازگاري دارند.( شما كافي است به بحث هاي بالا و پايين ده يا شهر و جويمند يك نظر بياندازيد ) در حاليكه بين نوقاب و ... حتي گفتمانش وجود ندارد .
*در نامه جمعي از نوقابيها بحث تفرقه آميزي نبودو بعد از تشكر از خدمات انجام شده در جهت احقاق حقوق شهروندي گلايه اي شده بود كه البته بهتر بود بند آخر نامه (به امید روزی که در شهر شما دیده شویم و این ناسیونالسیت بازی ها دیگر تمام شود و اندازه یک خیابان به نوقاب و مردم آن بها داده شود)جور ديگري انشا ميشدچون اولا شهر مال همه مردم است نه از آن مسولين ثانيا نوقاب و گناباد و حتي خراسان نقاطي از يك كشورند و اصطلاح ناسيو ناليست به ملت ها و كشورها ي ملي گراي افراطي گفته ميشود و بايد ميگفتند نگاه منطقه اي يا ناعادلانه
ثالثا حق نوغاب با جمعيتي كه دارد و پتانسيل آن در توسعه گناباد بيش از يك خيابان است .
* پرسيده ايد آيا در نوغاب به اندازه جمعيت و وسعتش كار نشده و خدا را وكيل گرفته ايد بايد بگويم خير دوست عزيز بیش از 14 درصد جمعيت شهر گناباد در نوغاب زندگی می کنند و بسياري از مشاغل آزاد و معاملات ملكي و فعاليتهاي اقتصادي كه عوارض شهرداري آن پرداخت ميشود توسط ساكنين نوغاب صورت ميگرد كه درآمدهاي مجزا از آنچه در نوغاب توسط شهرداري كسب ميشود را در بر ميگيرد . بودجه دولتي عمراني شهرداري هم بيشتر براي مناطق كمتر برخوردار مي آيد ولي در گناباد بيشتر در كوي مركزي هزينه ميشود رونق ساخت وساز هم در نوغاب در اين سالها بالا بوده حال شما قضاوت كنيد براي منطقه اي كه از سال48 جز شهر گناباد بوده ولي تا سال 75 بجز يك آسفالت خيابان در آن كاري از طرف شهرداري صورت نگرفته عدالت در تقسيم امكانات شهري رعايت شده .
*در حاشيه خيابان وحدت به بهانه كاربري كشاورزي پروانه ساخت نميدهند اما خود شهرداري در انجا اتش نشاني ميسازد و بزرگترين طرحهاي ساختماني دولت در گناباد انجا ساخته ميشود ايا دولت ونهادي مثل شهرداري نبايد اولين عاملين قوانين كشور باشند يا قانون فقط براي مردم است . زمينهاي حاشيه خيابان وحدت از نظر تامين آب با مشكل مواجه است واگر شورا وشهرداري اراده قوي داشته باشد ميتواند منطقه را مسكوني كند چون جايگزين اين زمينها براي كشاورزي در شرق نوغاب موجود است .اما چرا به انجام نميرسد تا به اين شكل نوغاب و جويمند به هم متصل شوند !!!‌ الله و اعلم
*مگر خيابان المهدي را به طالقاني جديدا وصل نكردند(بعد از نقشه جامع شهر) تعريض آن در نقشه خيلي كمتر است آيا بلافاصله پس از عقب نشيني آن را جدول بندي و آسفالت نميكنند.آيا خيابانهاي منشعب شده از بولوار وحدت كه هم بولوار كشي و هم برق رساني شده در نقشه بوده. (اين مثل آن است كه بگوييم پسري قبل از پدرش به دنيا امده است )
* آيا با توجه به از رونق افتادن جاده كلات و عبورنزديك به 80درصد از ورودي ها و خروجي هاي غير گنابادي ها از جاده اسيايي و ضعيت ورودي شرقي گناباد مناسب است يا بايد همه بعد از بيدخت تا فلكه مند وبرعكس چشمان خود را ببندند.
* الان شهر تكه تكه است يا وقتي كه كوي مركزي (جويمند)كوي شرقي (شهر) و كوي بازرگانان (نوغاب ) با سياستهاي درست شهرداري و شوراي شهر به همديگر متصل شود.
الان شهر تكه تكه است يا وقتي كه عده اي از همشهري هاي شما كه براي احقاق حق خود نامه اي مينويسند بجاي آنكه تفرقه آميز خوانده شوند و كارشان سخيف پنداشته شود ازطرف عزيزي چون شما حمايت شوند وبگوييد آري شهرداري محترم گوشه چشمي در سال نو به نوغاب و شهر نيز مي انداختيد. ( مجددا ميگويم بند آخر نامه به لحاظ ماهوي و انشايي شايسته نبود ولي مابقي نامه كاملا بجا بود )

* در نهايت باز هم از زحمات شهردار و مجموعه شورا و شهرداري گناباد تشكر ميكنم و عقيده دارم شهردار و شوراي كنوني در مقام مقايسه با گذشته نمره بهتري ميگيرند ولي هنوز پتانسيل و توان بالاتري دارند . و توقع شهروندان از آنها بيشتر از اين است . و دوباره يادآور ميشوم در كارهاي عمومي رعايت عدالت و مساوات بسيار مهم و چنانچه حقي از كسي ضايع شود جبران آن سخت است.

مهدی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com